![]() ![]() LEKTIONER:
|
Radera först, sortera sedan
Jodå, erkänn nu att du har massor av e-brev i din postlåda
som du "ska läsa senare", men som du hittills inte hunnit
läsa, och knappast kommer att göra senare heller. Det tar energi
att se dem där, och det tar energi att sortera och bläddra i
dem. Nya meddelanden dräller dessutom in hela tiden och e-postlådan
blir fullare och fullare, som en ständigt växande dåligt
stressfaktor. Radera e-postmeddelanden Radera meddelanden genom att markera det och tryck på knappen Delete på ditt tangentbord, eller använd knappen Delete i Outlooks menyrad. Om nu något - mot förmodan - blir kvar efter denna hårdhänta
genomgång, ska det nu sorteras ner i lämpliga mappar. Vi ska kika lite närmare på Mailboxen. Här kan du nämligen skapa undermappar för olika ändamål. Till exempel en mapp för vart och ett av dina olika arbetsuppgifter/projekt. Olika mappar för sådant som ska behandlas på olika sätt. Avslutade projekt som inte längre är aktuella, men som du inte vill slänga, kan med fördel sparas i en eller flera arkivmappar.
Skapa undermappar 1. Markera den mapp som du vill skapa en undermapp till. 2. Välj New Folder... från Menyn. 3. Döp mappen till ett lämpligt namn och klicka OK. Flytta e-brev Du kan flytta e-brev från din inkorg till din nya mapp på flera sätt.
Målsättningen är att hålla undan och sortera ner
i mappar så att du alltid har rent och fint i inkorgen. En tom,
vit inkorg fungerar precis på samma sätt som filbunke. Man
blir lugn. |
http://www.cs.se/how/
Version 2.0 |
Copyright © 1999—2025 CS Skapad 2001-06-17 | Uppdaterad 2015-02-18 |
Publicerad i Access Magazine 15 oktober 1999 |